U! Club Uppsala

24Uppsala blir ny mediapartner till U! Club Uppsala

Nu är det äntligen officiellt. 24Uppsala blir ny officiell mediapartner för U! Club Uppsala och Uppsalafesten. ”Vi ser fram emot samarbetet”, säger Jeanette Lindström, VD för 24Sverige.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.15:02, 27 augusti, 2017

24Uppsala blir ny mediapartner till U! Club Uppsala
24Uppsala blir ny mediapartner för U! Club Uppsala. Stefan Hanna och Jeanette Lindström överens om ett samarbetsavtal. Foto: Andreas Thorzelius.

Under gårdagskvällen presenterades årets vinnare i de olika kategorierna på Uppsalafesten som hölls på Katalin i Uppsala. Nu är det klart att 24Uppsala blir ny officiell mediapartner för U! Club Uppsala och Uppsalafesten från och med nästa år.

Läs också: Här är alla vinnarna på kvällens prisutdelning

– När ordföranden i U! Club Uppsala, Stefan Hanna, tog kontakt med oss för att höra om vi ville bli deras mediapartner tvekade vi inte en sekund. Det känns smickrande att vi har fått förfrågan, och vi ser fram emot samarbetet, säger Jeanette Lindström, VD för 24Sverige.

Varför tror du att just 24uppsala fick frågan?
– Kanske framförallt för att vi gör snabba digitala nyheter som är gratis utan någon betalvägg, och att vi därför kan nå ut till hela Uppsala i olika åldrar. Vi ser det som en win-win för båda parter. Vi kan följa, och få bättre insikt, i affärslivet i Uppsala – samtidigt som vi kan sprida nyheterna via vår välbesökta sajt.

Läs också: U! Club Uppsala: De kan kamma hem priserna på Uppsalafesten

Stefan Hanna, som är en av nyckelpersonerna bakom Uppsalanätverket, ser fram emot det nya samarbetet.

– Det är med stor glädje för U! Club Uppsala, och alla Uppsalabor, som vi har tecknat ett mycket starkt samarbetsavtal med 24Uppsala. Tillsammans kan vi kraftfullt engagera Uppsalaborna att årligen nominera värdiga vinnare till utmärkelserna; Årets Uppsalabo, Årets marknadsförare av Uppsala och Årets mest kreativa Uppsalabo, säger Stefan Hanna.

Läs också: U! Club Uppsala: BILDEXTRA från Uppsalafesten

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Prylarna som säljer bäst på nätet just nu

Dessa prylar kan du tjäna en extra peng på under hösten.

Josefine Göransson

Josefine Göransson

Kl.18:02, 23 september, 2017

Prylarna som säljer bäst på nätet just nu
Foto: Pixabay

Har du massa prylar liggandes hemma som inte kommer till användning? Då är det kanske dags att göra dig av med dem. Genom att sälja dina prylar istället för att kasta dem kan du spara en slant och samtidigt vara miljövänlig.

– Det märks verkligen att svenskarna ser alltmer positivt på att köpa och sälja second hand. Varje dag byter drygt 4 400 secondhand-plagg garderob på Tradera och försäljningen av second hand-mode har ökat med 34 % på två år, säger Sofia Hagelin, pressansvarig på Tradera till Leva & Bo.

Något som är värt tänka på när du ska sälja dina saker är att gå efter säsong. Just nu går till exempel försäljningen av kappor och kängor extra bra.

Förutom höstkläder är det även högsäsong för försäljning av båttillbehör. Det är nämligen dags att plocka upp båtarna ur vattnet och många är därför ute efter släp till sina båtar, skriver Leva & Bo.

Även elektronik går bra att sälja – och köpa för en billig peng – under den här tiden. Iphone har till exempel nyligen släppt nya produkter och då är många ivriga med att göra sig av med sina gamla mobiltelefoner.

Sammanfattningsvis kan man säga att det som säljer bäst just nu är det som det är säsong för. Till exempel går barnens regnjackor, stövlar och höstskor åt på nätet. Även vitvaror, biljetter och cyklar säljer bra under hösten.

 

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Internationella kedjan storsatsar på svenska varuhus

Efter spekulationer om att lämna landet – nu satsar man närmare 100 miljoner kronor och skapar 200 nya jobb.

Andreas Norinder

Andreas Norinder

Kl.11:13, 22 september, 2017

Internationella kedjan storsatsar på svenska varuhus
18 av de 27 varuhusen i Sverige ska moderniseras. Foto: Arkiv

Tidigare i år rapporterade tyska medier om att hemelektronikkedjan Media Markt skulle avveckla sin närvaro på den svenska marknaden.

Nu meddelar bolaget att man ska investera 80 miljoner kronor för att modernisera 18 av sina varuhus. Man ska även anställa cirka 180 personer, varav ett 100-tal inom online och service.

– Det har spekulerats om Media Markts närvaro och framtid på den svenska marknaden, men vi är definitivt här för att stanna, säger vd Per Kaufmann, vd för Media Markt Sverige, i ett pressmeddelande.

I nuläget har kedjan 27 varuhus runt om i Sverige. Investeringen innebär bland annat fler digitala displayer, ny ljussättning och nya möbler.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Nu har klassiska butiken haft nypremiär

På måndagen var det stor nypremiär för den klassiska butiken som lever vidare med en ny ägare.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.16:57, 12 september, 2017

Nu har klassiska butiken haft nypremiär
Stor nypremiär för Mäster Arnes klädbutik och skrädderi. Foto: Thomas Sonesson.

Mäster Arnes klädbutik och skrädderi startades för drygt 30 år sedan, men när den klassiska butiken på Drottninggatan lades ut till försäljning i slutet på mars  befarade många att det skulle vara slutet.

Läs också: Slutet för den klassiska butiken?

– Det är verkligen en anrik butik i Uppsala som ska säljas, och anledningen är att ägarna inte själva är verksamma i företaget och heller inte har tiden att lägga på att driva den vidare, berättade mäklaren Solweig Lindéll-SohlbergMäklarbyrån till 24Uppsala.se i samband med försäljningen.

Men butiken fortsätter att leva vidare och på måndagen var det stor nypremiär för butiken som fortsätter med samma namn även med nya ägaren Joumana Sassine som tidigare har drivit sin butik på Stora Torget.

Måndagens premiärmingel var minst sagt välbesökt och med bland gästerna fanns bland annat Per Holknekt, grundare av klädesmärket Odd Molly, och gästerna fick bland annat fick njuta av libanesisk plockmat.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Jättekedjorna konkurrerar ut butiken – tvingas sälja

Efter många år tvingas de sälja den centrala butiken. "Det är inte som det var förut".

Michael Olsson

Michael Olsson

Kl.17:05, 9 september, 2017

3 bilder
  • Genrebild: Pexels
    Genrebild: Pexels
  • Jättekedjorna gör att MT Cykel tvingas sälja butiken. Foto: Privat
    Jättekedjorna gör att MT Cykel tvingas sälja butiken. Foto: Privat
  • Foto: Privat
    Foto: Privat

Efter sju år med att sälja och reparera cyklar har MT Cykel nu lagt ut sin 110 kvadratmeter stora butik till salu. Mycket på grund av konkurrenssituationen.

– Försäljningen har sänkts lite, det är inte som det var förut. Det största problemet är att stora kedjor som till exempel XXL och Biltema importerat in cyklar med priser vi inte kan konkurrera med, säger Amir Tavakolizadeh, som jobbar med det administrativa inom företaget.

Att cyklarna är billigare hos de stora kedjorna gör också att reparationskostnaderna blir lägre när de går sönder. Vilket gör att en företaget inte får ut samma pengar för att reparera cyklar som tidigare.

– Folk tänker mycket på priset och där har hänt mycket på bara några år. För två år sedan köpte vi in cyklar för 450 000 kronor, i år har vi köpt in för 150 000 kronor, säger Amir Tavakolizadeh.

Nu är butikslokalen till salu, men det går även att ta över verksamheten om intresse finns.

Hur ser framtidsplanerna ut för er?
– Det beror på om vi får sålt butiken. Nu har vi jobbat i cykelbranschen mer än sex år, så vi får se vad som händer i framtiden, säger Amir.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Här ska det bryggas öl – i Uppsalas nyaste bryggeri

I Slottskällans gamla lokaler på Märstagatan i Boländerna bryggs det åter öl, och efter sommarens finslipning av recepten finns snart de nya lokala ölsorterna på marknaden.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.21:18, 8 september, 2017

Här ska det bryggas öl – i Uppsalas nyaste bryggeri
Fem av delägarna: Stefan Öström, Anders Jönsson, Conor Freeney, Maarten Vanwildemeersch och Nicklas Pihl. Foto: Pressbild.

Klassiska Slottskällans bryggeri har dragit vidare till Västerås, men i de numera klassiska öl-lokalerna på Märstagatan i Boländerna bryggs det åter öl. Och snart finns också Uppsala Brygghus nybryggda ölsorter ute på marknaden.

Läs också: Nu ska de bryggas öl i de klassiska lokalerna igen 

Bakom den nya satsningen står elva delägare som mellan sig har erfarenhet av ölbranschen, ölbryggning, företagsledning, sälj och mycket annat som kommer till pass i Uppsala Brygghus.

Det är också en av delägarna, Maarten Vanwildemeersch, som blir huvudbryggare. Med hjälp av Maartens stora bryggerfarenhet och expertis i jästhantering kommer Uppsala Brygghus kunna producera öl av högsta kvalitet redan från start. Och under sommaren har recepten finslipats och nu är de nya lokala ölsorterna redo att komma ut på marknaden.

– Det här ska bli fantastiskt roligt, vi har tagit fram riktigt bra produkter, säger delägaren Conor Freeney som kommer ta rollen som säljare för det nya bryggeriet som med sin storlek ska bli det största av de numera fem bryggerierna i Uppsala.

I den 600 m2 stora industrilokalen huserar det nya bryggeriet med ett bryggverk på 2 000 liter och 15 lagringstankar4 000 liter vardera kommer man ha en initial maxkapacitet på ungefär 800 000 liter öl om året.

Ölsorterna då? Jo, till en början blir de fyra, och mer information om dem hittar du i vår faktaruta.

Efter en liten smygstart med två öl på Taps Beer Bar tidigare i veckan kommer de första tillfällena att få smaka på samtliga fyra öl från det nya bryggeriet redan på torsdag och fredag då de presenteras på Meet The Brewer-event som kommer att hållas på flera Uppsalakrogar. Lagom till Kulturnatten i dag finns de alltså på flera krogar i staden.

Fakta



Fyrisch Ale
Lätt, ljus ale med örtiga humletoner, inspirerad av den tyska stilen Kölsch men med uppskruvad humlearom. 4,5 %

Hopsession APA
Amerikansk pale ale bryggd med omältat vete och havre för att ge en mjukare munkänsla och humlad med sorterna Mosaic, Citra och Amarillo för att ge en stor fruktig smak. 4,5 %

Snakehead IPA
Döpt efter Upplands landskapsblomma, Kungsängsliljan, vars ursprungliga engelska namn är snake’s head. Kraftigt humlad med sorterna Simcoe, Mosaic och Citra som ger en blandning av tropisk frukt, citrus och tallbarr i smakerna. 6,6 %

Berry Berry
Mjukt syrlig och mycket uppfriskande öl som liksom namnet antyder är fullproppad med bär – bokstavlig talat. Ölet är nämligen bryggt med både hallon- och blåbärspuré. 3,8 %

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Stäng