24Uppsala blir ny mediapartner till U! Club Uppsala | Nyheter i Uppsala – 24 timmar om dygnet – Helt gratis
U! Club Uppsala

24Uppsala blir ny mediapartner till U! Club Uppsala

Nu är det äntligen officiellt. 24Uppsala blir ny officiell mediapartner för U! Club Uppsala och Uppsalafesten. ”Vi ser fram emot samarbetet”, säger Jeanette Lindström, VD för 24Sverige.

Magnus Jansson Klarin

Kl.15:02, 27 augusti, 2017

24Uppsala blir ny mediapartner till U! Club Uppsala
24Uppsala blir ny mediapartner för U! Club Uppsala. Stefan Hanna och Jeanette Lindström överens om ett samarbetsavtal. Foto: Andreas Thorzelius.

Under gårdagskvällen presenterades årets vinnare i de olika kategorierna på Uppsalafesten som hölls på Katalin i Uppsala. Nu är det klart att 24Uppsala blir ny officiell mediapartner för U! Club Uppsala och Uppsalafesten från och med nästa år.

Läs också: Här är alla vinnarna på kvällens prisutdelning

LÄS MER: U! Club Uppsala: BILDEXTRA från Uppsalafesten

– När ordföranden i U! Club Uppsala, Stefan Hanna, tog kontakt med oss för att höra om vi ville bli deras mediapartner tvekade vi inte en sekund. Det känns smickrande att vi har fått förfrågan, och vi ser fram emot samarbetet, säger Jeanette Lindström, VD för 24Sverige.

Varför tror du att just 24uppsala fick frågan?
– Kanske framförallt för att vi gör snabba digitala nyheter som är gratis utan någon betalvägg, och att vi därför kan nå ut till hela Uppsala i olika åldrar. Vi ser det som en win-win för båda parter. Vi kan följa, och få bättre insikt, i affärslivet i Uppsala – samtidigt som vi kan sprida nyheterna via vår välbesökta sajt.

Läs också: U! Club Uppsala: De kan kamma hem priserna på Uppsalafesten

Stefan Hanna, som är en av nyckelpersonerna bakom Uppsalanätverket, ser fram emot det nya samarbetet.

– Det är med stor glädje för U! Club Uppsala, och alla Uppsalabor, som vi har tecknat ett mycket starkt samarbetsavtal med 24Uppsala. Tillsammans kan vi kraftfullt engagera Uppsalaborna att årligen nominera värdiga vinnare till utmärkelserna; Årets Uppsalabo, Årets marknadsförare av Uppsala och Årets mest kreativa Uppsalabo, säger Stefan Hanna.

Läs också: U! Club Uppsala: BILDEXTRA från Uppsalafesten

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Matsnusk på restaurang i Uppsala

Rödmögel hittades i en maskin.

Josefine Göransson

Kl.18:20, 18 april, 2018

Matsnusk på restaurang i Uppsala
Arkivfoto: Pixabay

För någon vecka sedan genomförde miljöförvaltningen en kontroll på en restaurang i Uppsala. Vid kontrollen hittades flera brister. Bland annat var flera skärbrädor slitna, vilket gör att det kan samlas smuts och bakterier i sprickorna. Det finns även risk för att plast lossnar och förs över till livsmedel, står det i rapporten.

Rengöringen på krogen var dessutom bristfällig. I ismaskinen hittade inspektörerna rödmögel och såväl golv som lådor där redskap förvarades ska ha varit smutsiga. I frysrummet ska livsmedel ha förvarats på golvet och i kylrummet samt torrförrådet ska vissa livsmedel inte ha varit övertäckta.

Miljöförvaltningen kommer att göra ett nytt besök hos restaurangen för att kontrollera att de uppdagade bristerna åtgärdas.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Bärgningen av restaurangbåten avbryts

Arbetet med att få upp restaurangbåten Skeppet ur Fyrisån har stött på patrull.

Robin Östberg

Kl.19:24, 17 april, 2018

Bärgningen av restaurangbåten avbryts

För en dryg vecka sedan startade bärgningsarbetet med restaurangbåten Skeppet, som för en månad sedan fick slagsida där den ligger i Fyrisån. Under arbetets gång har flera hål i skrovet upptäckts. På tisdagen meddelade Peter Högosta, arbetsledare på Relita, att bärgningen avbryts.

– Vi får ta nya tag när Fyrisån sjunkit till en lägre nivå. Alla insatser har varit lovande, men har stoppats av att delar av skeppet inte klarat av det tryck som uppkommit när vattennivån inuti skeppet har sjunkit, säger han till 24Uppsala.

LÄS MER: Nu startar bärgningsarbetet av sjunkande skepp

Enligt Högosta har två rutor och en dörr blivit förstörda på grund av trycket.

Det är ännu oklart vad som fick båten att sjunka och när arbetet med bärgningen kan återupptas.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Stadsmissionen och varuhusjätten i nytt samarbete

Stadsmissionen får draghjälp av varuhuset i projektet: "Återanvänd mera", med syftet att hjälpa utsatta personer.

Robin Östberg

Kl.16:29, 14 april, 2018

Stadsmissionen och varuhusjätten i nytt samarbete
Åhléns kunder får ni chansen att lämna in kläder som inte längre används. Foto: Uppsala stadsmission.

”Återanvänd mera” är ett nystartat samarbete mellan Åhléns och Sveriges Stadsmissioner kring insamling av kläder och inredningsprylar. Det som samlas in går både till utsatta personer som söker upp stadsmissionens verksamheter och till att säljas i välgörenhetsorganisationens second hand-butiker, där det ekonomiska överskottet går till socialt arbete lokalt. Butikerna är också en arbetsplats för människor som länge varit arbetslösa, genom arbetsträning och praktik.

Efter en tids prövoperiod lanserades lanserades ”Återanvänd mera” i måndags i Åhlens varuhus, inklusive butiken i Uppsala.

– Vi är mycket glada över detta initiativ, vi har ett stort behov av både kläder och inredningsprylar. Utsattheten i Sverige och i Uppsala ökar och vi är väldigt tacksamma för Åhléns och deras kunders hjälp i vårt arbete för människor i utsatthet, säger Margaretha S Paras, chef på Uppsala Stadsmission.

Samarbetet mellan Stadsmissionen och Åhléns är i sig inget nytt. Redan år 2000 inledde de båda ett nära samarbete. Under 2017 genomförde varuhuskedjan två större kampanjer i samarbete med Stadsmissionen, bland annat ”En tia till”, som uppmuntrade kunder att skänka en tia extra till organisationen. Kampanjen resulterade i över 1 miljon kronor till stadsmissionernas verksamheter.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Gränbystaden rankas högt av besökarna

Köpcentret kvalar in på topp tio-listan över Sveriges bästa shoppingcenter.

Robin Östberg

Kl.20:37, 13 april, 2018

Gränbystaden rankas högt av besökarna
Foto: Arkiv.

Listan över Sveriges bästa köpcentrum domineras av stora anläggningarna i utkanten av regionala orter. Det enligt detaljhandelstidningen Markets årliga köpcentrumrapport som i detalj visar vad som väger tyngst när svenskarna handlar.

En tydlig trend är att cityhandeln tappar i stryka trots att stadskärnorna ofta får beröm för hög trivsel och bra utbud av kaféer.

I årets rapport fick Bergvik köpcenter i Karlstad bäst omdöme av sina besökare. Snittbetyget blev 59,2 av 100 möjliga. Gränbystaden i Uppsala kom på tionde plats med ett snitt på 46,9. Totalt betygsattes 321 köpcentrum.

– Det är glädjande att se att våra besökare trivs och gärna spenderar sin tid i Gränbystaden. Vi fortsätter att utveckla området med fler upplevelser, mer handel, kontor, bostäder och service för att möta efterfrågan och för att skapa en miljö som är levande dygnet runt – alla dagar i veckan, säger Anna Lovéus, marknadsansvarig Gränbystaden, till 24Uppsala.

Undersökningen visar bland annat att besökare som uträttar behovsstyrda ärenden uppskattar shoppingcenter där de sparar tid och pengar samt att det ska finnas bra parkeringsmöjligheter. Den grupp som handlar mer för nöjets skull menar att trivseln samt utbudet av restauranger och butiker väger tyngst.

Fakta



Om undersökningen:

Sammanlagt 3 400 personer i åldrarna 15 år och uppåt deltog i undersökningen som genomfördes under januari 2018i GFK:s riksrepresentativa internetpanel. I en del av undersökningen fick deltagarna redogöra för vad som får dem att välja ett visst shoppingställe. I en annan del av undersökningen fick deltagarna betygsätta de shoppingställen som de har en relation till.

Källa: Market.

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

EXTRA: Matvara återkallas – utgör allergirisk

Kan utgöra en risk för allergiker.

Mia Martelleur

Kl.17:34, 12 april, 2018

EXTRA: Matvara återkallas – utgör allergirisk
Foto: Pixabay.

Örneborgs Delikatesser AB återkallar Mannerströms Chilibearnaises, 200 gram, med bäst före datum 26-06-2018. Det meddelar företaget på torsdagen.

Enligt bolaget innehåller produkten odeklarerad allergen vilket kan utgöra en risk för allergiker. De allergener som det rör sig om är vetemjöl, senap, fisk samt sulfit.

De kunder som har köpt produkten och inte kan äta den kan lämna tillbaka den till butiken där den är köpt. Alternativt kan kunder höra av sig till Örneborgs Delikatessers kundtjänst.

 

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Stäng