Företagets nya jättesatsning – behöver personal

Kosttillskottet dinVitamin sätts på kartan.

Johan Häll

Kl.20:00, 16 november, 2017

Företagets nya jättesatsning – behöver personal
Magdalena Forsberg och Petter Hellman. Foto: Anna Koivumäki och Tony Hoffström.

Uppsalaföretaget inkClub lanserade nyligen en ny prenumerationstjänst för kosttillskott –  dinVitamin – som bland annat kommer leda till flera nyanställningar på huvudkontoret i Uppsala.

Företaget som är Sveriges ledande företag inom försäljning av bläckpatroner och andra tillbehör till skrivare, men på senare tid säljer man också, bland annat, dammsugarpåsar, städprylar, skovårdsprodukter och mobiltillbehör.

Nu är alltså nästa nyhet här – kosttillskottet dinVitamin.

Det är en prenumerationstjänst där varje kund varje månad får 30 små påsar med fyra vitaminer och mineraler i varje, i en mix som ska passa de enskilda behoven.
Totalt finns det 15 färdiga kombinationer för olika livsstilar att välja på, och det går bra att göra ett test och på så vis få hjälp med att skräddarsy mixen. Man kan också välja fyra valfria kosttillskott.

Ambassadören Magdalena Forsberg, som har sex VM-guld och lika många totala världscupsegrar inom skidskytte började använda kosttillskott efter sin aktiva karriär.

– Det blir enkelt att ta med när man reser mycket, som jag gör. Dessutom finns flera olika färdiga kombinationer att välja mellan som passar personer i olika situationer, säger hon.

– Man kan verkligen säga att dinVitamin är ”made in Uppsala”. IT-lösningar, marknadsföring, design – allt har arbetats fram här. Och nu när vi är igång sker till och med paketeringen av kosttillskotten i våra lokaler. Tillverkningen, som istället sker i Örebro, är det enda i kedjan som inte finns här, säger Petter Hellman, affärsutvecklare på inkClub och ansvarig för dinVitamin.

 

 

 

 

 

Fakta



Om dinVitamin:
dinVitamin är ett varumärke och en prenumerationstjänst inom inkClub-koncernen. Syftet med tjänsten är få fler att må bra, och att göra det lätt att välja rätt kosttillskott. Därför finns 15 olika livsstilspaket att välja mellan, med vardera fyra tillskott i varje. Dessutom går det att välja sin egen blandning eller att göra ett test för att få en rekommendation om vilken kombination som passar bäst. Prenumerationen kostar 199 kr per månad och tillskotten levereras i smidiga portionspåsar. Försäljningen sker via dinVitamin.com och just nu erbjuds nya kunder att teckna en prenumeration där första månaden bara kostar 49 kr.

Läs mer på dinvitamin.com

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

EXTRA: Godisgiganten vill öppna i Uppsala

Den expansiva godiskedjan bekräftar intresset för en etablering i Uppsala.

Kim Ahlqvist

Kim Ahlqvist

Kl.19:09, 12 december, 2017

EXTRA: Godisgiganten vill öppna i Uppsala
Foto: arkiv

Godisjätten Kandy´z driver butiker i bland annat Stockholm, Gävle och Mjölby. Med sitt enorma godissortiment vill man nu fortsätta slå sig in i städer runt om i landet. Andreas Östergren är verksamhetscontroller och en av de som arbetar med nyetableringar för kedjan. Han berättar att man vill expandera kraftigt de kommande åren.

– Vi har tio butiker öppna idag varav tre öppnat i år. Vi har som mål att växa med fem nya butiker varje år de kommande fem åren. Kanske kan det till och med bli fler, säger han.

En av dessa butiker blir med all sannolikhet i Uppsala. Åtminstone om man får tro Andreas Östergren.

– I Uppsala letar vi aktivt. Vi har flera franchisetagare som är intresserade så här handlar det mycket om att hitta rätt lokal. Vi vill etablera oss i Uppsala, absolut.

Hur lyder ert koncept?
– Vi säljer godis och vill erbjuda en godisupplevelse för våra kunder. Vi har stora väl fyllda butiker. När vi nu etablerar oss framöver tittar vi efter lokaler om cirka 250-500 kvadratmeter.

Upplever du att det är svårt att hitta rätt?
– Jag skulle säga att det är lite 50-50 när det kommer till franchisetagare och lokal. Ibland är det ena svårare än det andra. Vi får väldigt mycket förfrågningar om etableringar och lyssnar på alla.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Här är Uppsalaprofilernas “extrema” satsning: “En turistattraktion”

Efter satsningen i Gränbystaden - nu är ägarna redo för nästa jättesatsning. ”Jag tror att det kommer att bli en ny turistattraktion”, säger Theo Blanco.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.20:25, 7 december, 2017

The Dome – Adrenaline Zone – så heter den nya jättesatsningen av personerna bakom Turbo Sport & Adventure Zone som öppnade i Gränbystaden för snart två år sedan.

– Vi har skruvat till konceptet ganska rejält och det blir väldigt mycket fokus på extreme sport. Det blir något helt annat än det vi har på Turbo, säger Theo Blanco som är en av grundarna och ägarna bakom Turbo Sport & Adventure Zone tillsammans Joakim Kumlin.

LÄS MER: BILDEXTRA: Gottsundamammornas första event – en succé: ”Jag är så lycklig”

Men det blir inte i Uppsala som den nya jätteanläggningen, som Theo Blanco och Joakim Kumlin tror kan bli en turistattraktion, kommer att ligga.

– Vi har hittat en alldeles perfekt lokal. Det är Ericssons gamla lagerlokal som ligger centralt till i Gävle med nära till både bussar och tåg. Lokalen är på 6 000 kvadratmeter och med tolv meters takhöjd, fortsätter Theo Blanco som vill vara ödmjuk.

Finns det någon liknande anläggning?
– Inte i norden. Det finns bara en i hela Europa, och den ligger i Schweiz, men vi hade tänkt göra anläggningen i Gävle ännu lite fräckare. Inspirationen har vi hämtat från USA.

Precis som med Turbo Sport & Adventure Zone är tanken att anläggningen ska vara för alla som älskar en adrenalinkick, men Theo Blanco tror att den också kan bli en träningsanläggning för extremsportare i hela norden och övriga Europa.

– Den ska vara för alla. Men det kommer också att bli en fantastisk träningsanläggning för alla de proffs som utövar någon form av extreme sport, fortsätter Blanco som också berättar att besökare kommer att kunna övernatta på anläggningen.

– Det kommer att finnas en möjlighet för tillfällig övernattning i någon av våra 80 bäddar vi planerar för under vår lägerverksamhet som kommer att starta till sommarlovet.

Finns det någon chans att vi får se en liknande anläggning i Uppsala?
– I dagsläget har vi Turbo Sport & Adventure Zone i Uppsala, och även där kommer det att bli en hel del stora förändringar som besökarna kommer att märka av den närmaste tiden. Vi kommer bland annat att bygga om vår trampolin-park. Så det kommer att hända en hel del.

Premiären för den nya anläggningen The Dome – Adrenaline Zone är planerad till sportlovet nästa år.

– Planen är att vi ska öppna den 10 februari.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Nu har nya unika butiken öppnat i Uppsala

24Uppsala avslöjade etableringen - nu har de öppnat.

Kim Ahlqvist

Kim Ahlqvist

Kl.17:47, 7 december, 2017

Nu har nya unika butiken öppnat i Uppsala
Butiksansvarige Roni Yildiz. Arkivfoto: Johan Häll

Den 9 november avslöjade 24Uppsala att en ny mataffär skulle öppna i staden. Namnet på butiken skulle bli Orienta och är unik med sina utländska varor. Mat från hela världen skulle säljas i butiken när man öppnade.

– Vi satsar på bra hygien, bra service och bra kvalitet. Det finns folk här i stan som åker till Stockholm för att bara handla några grejer som inte finns i Uppsala, men här kommer vi ha produkter som inte funnits tidigare, och är det någon produkt vi saknar som blir efterfrågad kan vi ta in även den, sa butiksansvarige Roni Yildiz till 24Uppsala då.

Det preliminära öppningsdatumet sattes till 24 november men först nu, i början av december kunde man slå upp dörrarna till den 2000 kvadratmeter stora mataffären. På invigningsdagen fick kunderna provsmaka mat från fler olika länder.

Butiken ligger vid Kungshörnet på Kungsgatan 109.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Hon vill ta Sushi of Sweden utomlands

2012 öppnade Sushi of Sweden i Boländerna som sedan dess har blivit en succé. Nu siktar grundaren Iren Abrami utanför Uppsalas och Sveriges gränser.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.19:25, 5 december, 2017

Hon vill ta Sushi of Sweden utomlands
Restaurangen i Boländerna har ritats av den flerfaldigt prisbelönade arkitektbyrån Christiensen & Co Arkitekter. Foto: Pressbild.

2012 öppnade den första restaurangen i Boländerna, och succén lät inte vänta på sig. Därefter har Sushi of Swedens öppnat ytterligare två restauranger i Gränbystaden och nu senast Kvarntorget.

Men restaurangkedjan nöjer sig inte med bara Uppsala. Nu blickar man även utanför Uppsalas gränser – och internationellt.

– Jag vill verkligen satsa på det här. Jag tror att det finns möjligheter att bli stora, inte bara i Sverige utan även internationellt. Fastighetsägare, fastighetsmäklare och privatpersoner, det är många som hört av sig och vill att vi ska öppna på fler platser. Men ska vi satsa i Stockholm, övriga Mälardalen och sedan kanske utanför Sverige så behöver vi först bli ännu starkare i Uppsala, säger grundaren Iren Abrami.

Restaurangen i Boländerna har ritats av den flerfaldigt prisbelönade arkitektbyrån Christiensen & Co Arkitekter och är utformad med syfte att få besökaren att slappna av.

Sushi of Sweden har också tagit hänsyns till miljön i materialvalen, men också när det kommer till råvarorna där rödlistade fiskar och skaldjur uteslutits.

Iren Abrami var redan pionjären inom sushi i Uppsala när hon 2012 öppnade Sushi of Sweden i Boländerna. Tanken med konceptet var att förena kvalitet, färska råvaror och en innovativ svensk touch med enkelhet och snabbhet.

Resultatet blev en sushirestaurang med typiskt svenska råvaror och smaker – och med en drive-in. Men trots det vill hon inte kalla sig en snabbmatskedja.

– Det är mycket arbete bakom bra sushi, och på Sushi of Sweden gör vi allt direkt på plats.

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Uppsalabyrån blir leverantör för franchise-jätten

När den populära matkedjan ville stärka sig digitalt föll valet på snabbt växande Uppsalabyrån.

Magnus Jansson Klarin

Magnus Jansson Klarin

Kl.12:13, 3 december, 2017

Uppsalabyrån blir leverantör för franchise-jätten
Wasabi Web har landat ännu en stor affär. Foto: Pressbild.

Den digitala byrån Wasabi Web, som grundades 2012, fortsätter att växa. Byrån har under åren vunnit riksuppdrag åt kunder som Apollo, Grammisgalan, Telenor Arena, Företagarna Riks – och har också prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige, och Årets Samhällsinsats.

Nyligen blev det klart med ännu ett stort uppdrag i form av Sveriges första Tex Mex-kedja, Taco Bar, som föll för Uppsalabyrån när det var dags för en ny satsning på den digitala produkten för franchise-jättens alla restauranger.

LÄS MER: Uppsalabyrån blir leverantör åt resejätten

– Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för ett av Sveriges starkaste franchisekoncept – Taco Bar. Vi är glada över att få lansera Wasabis strategi och stärka Taco Bar digitalt framåt under 2018, säger Alexandra Svedström, byråchef på Wasabi Web.

Wasabi Web vann upphandlingen avseende en ny webbsida för franchisekedjan och har lagt grunden för en ny digital designprofil. Webbplatsen är startskottet för en helt ny strategi i matjättens arbete med sociala medier och digital marknadsföring.

– En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera Taco Bar, detta för att möta kunden där hen är samt för att bredda vårt erbjudande. Och ett första steg i det arbetet var att lansera en ny webbsida och digital profil. Ett samarbete med Wasabi Web föll sig väldigt naturligt i och med att vi eftersökte en partner som är digital och modern i sitt DNA, vi är supernöjda, säger Josefine Abrahamsson, Digital Marketing Manager på Taco Bar i ett pressmeddelande.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Stäng