Kraftigt försenad post hos Citymail – tusentals kunder drabbade

Foto: Mostphotos/ IsKa

Nu granskas Citymail av tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS).

5 personer har reagerat på denna nyheten

delningar

Företaget Citymail, tidigare Bring Citymail, har under både december och januari haft problem med att få ut sin post till privatpersoner i Uppsala. Tusentals kunder uppges ha drabbats och många har inte fått sina fakturor i tid. Till exempel gör Transportstyrelsen beräkningen att cirka 8 000 Uppsalabor inte har fått avin om fordonsskatt i tid, skriver Expressen.

I tisdags inledde därför den statliga tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS) en granskning av företagets verksamhet, skriver SVT Nyheter.

– Vi har fått in flera klagomål, och läst rapportering i media, vilket har gjort att vi inlett en tillsyn av deras verksamhet, säger Olof Bjurö, som är avdelningschef för postavdelningen vid PTS till SVT Nyheter.

Orsaken bakom problemen ska bland annat att handla om att Citymail flyttat till nya lokaler.

– Vi har slagit ihop tre kontor till ett kontor, och i samband med det så har vi fått många sjukdomsfall samtidigt, sa Patric Allinger, presstalesperson vid Citymail, till SVT Uppsala tidigare i veckan.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar