
Varning för ny våg av bluff-sms: "Det är fult"
Tusentals svenskar ska ha råkat ut för bluffen. Så här svarar företaget.
1 person har reagerat på denna nyheten
Genrefoto: Matilda Larsson.
30 personer har reagerat på denna nyheten
Spotify har som mål att bli världens största ljudströmningstjänst och företaget presenterade under onsdagen vinst för första gången.
För att nå målet planerar företaget att satsa på fler poddar och under onsdagen offentliggjorde Spotify att man köper upp två podd-företag för 2,1 miljarder kronor.
I dagsläget finns det två valmöjligheter för Spotify-användare. Antingen kan användaren skaffa ett gratiskonto där reklam spelas upp mellan låtarna.
Alternativt kan användare skaffa ett premium-konto, där användaren betalar en månadssumma för att bland annat slippa reklamen.
Det nya draget innebär att företaget öppnar upp för att även betalande kunder framöver också kommer att få reklam uppspelad under poddarna, i korta pauser enligt SvD.
– Det betyder att vi har en enorm potential att växa, sade Daniel Ek, vd på Spotify, under en presskonferens på onsdagen.