TV: Testa din rörlighet på fyra olika sätt - Nyheter i Uppsala - 24 timmar om dygnet - Helt gratis!

Laddar

TV: Testa din rörlighet på fyra olika sätt

Emelie Elmes visar fyra övningar där du testar rörligheten i kroppen.

delningar

Rörlighet är en bortglömd men otroligt viktig träningsform. Stela muskler leder till problem i vardagen och ökar i långa loppet risken för skador. Jag vågar också lova dig att du kommer få ut mer av din träning med en rörlig kropp. Sist men inte minst så är rörlighetsträning kul. Du ser resultat snabbt vilket alltid är en motivationshöjare. Tränar du inte rörlighet redan så börja nu!

Här kommer fyra övningar där du kan testa din rörlighet:

1. Här tränar du rörlighet i bröst och axlar. Ju rörligare du blir, desto längre in på pinnen kommer du kunna hålla.

2. Rörlighetsövning för bröstryggen. Brösta upp dig och sträva efter att hålla pinnen över huvudet under hela övningen. Vänd innan du fäller överkroppen.

3. Denna övning tränar upp rörligheten i sidan av magen. Ha lätt böjda knän och håll höften stilla. Kommer du så långt att pinnen blir helt lodrät?

4. Ännu en rörlighetsövning för bröstryggen. Klarar du den?

Emelie Elmes 

 

Relaterade artiklar