Laddar

Uppsalabyrån blir leverantör för franchise-jätten

När den populära matkedjan ville stärka sig digitalt föll valet på snabbt växande Uppsalabyrån.

delningar

Den digitala byrån Wasabi Web, som grundades 2012, fortsätter att växa. Byrån har under åren vunnit riksuppdrag åt kunder som Apollo, Grammisgalan, Telenor Arena, Företagarna Riks – och har också prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige, och Årets Samhällsinsats.

Nyligen blev det klart med ännu ett stort uppdrag i form av Sveriges första Tex Mex-kedja, Taco Bar, som föll för Uppsalabyrån när det var dags för en ny satsning på den digitala produkten för franchise-jättens alla restauranger.

– Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för ett av Sveriges starkaste franchisekoncept – Taco Bar. Vi är glada över att få lansera Wasabis strategi och stärka Taco Bar digitalt framåt under 2018, säger Alexandra Svedström, byråchef på Wasabi Web.

Wasabi Web vann upphandlingen avseende en ny webbsida för franchisekedjan och har lagt grunden för en ny digital designprofil. Webbplatsen är startskottet för en helt ny strategi i matjättens arbete med sociala medier och digital marknadsföring.

– En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera Taco Bar, detta för att möta kunden där hen är samt för att bredda vårt erbjudande. Och ett första steg i det arbetet var att lansera en ny webbsida och digital profil. Ett samarbete med Wasabi Web föll sig väldigt naturligt i och med att vi eftersökte en partner som är digital och modern i sitt DNA, vi är supernöjda, säger Josefine Abrahamsson, Digital Marketing Manager på Taco Bar i ett pressmeddelande.